Streszczenie „Hamleta” dla klas średnich wraz z komentarzem

Znaki i Spacje

W Akcie II Poloniusz rzuca zdanie niezwykłe jak na kogoś, kto gada dużo i o niczym: „zwięzłość jest duszą sensu”. Królowa gani go „więcej treści prosimy!” i w ustach tej, co waży słowa, by skryć treść, brzmi to równie paradoksalnie. Oboje giną: ona wychyli niewłaściwy kielich, on wykrwawi się jak wieprz. Jego zabójca, Hamlet, rozprawia na ogół z sensem, ale za dużo. Niektórzy, i na scenie, i na widowni, słabo to znoszą, więc jeden sztych przecina księciu wszystkie wątki. Ostatnia ich strużka „trucizna ćmi mój umysł” zniknie w uchu Horacja. Ten mówi do rzeczy i niewiele (zmieściłby się w 1000 znaków). I tylko on przeżyje.

Wysnuć stąd morał, że uchodzą z życiem tylko ci, co mówią mało i z sensem to za wiele. Niech nam wystarczy niezamierzona przez Autora aluzja, że los naszych dusz w jakiś sposób zależy od stosunku ilości – nie tylko słów, ale…

View original post 30 słów więcej

Jedna myśl na temat “Streszczenie „Hamleta” dla klas średnich wraz z komentarzem

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s